Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 1, 29

StatusÉtatZustandStatoEstatus:
publishedpubliéveröffentlichtpubblicatopublicado
IdentifierIdentifiantIdentifikationsnummerIdentificatoreIdentificador:
TE004400
How to citeComment citerZitierweise fürCome citareCómo citar:
"TE004400 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 1, 29)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004400 (accessed 2024-04-24).« TE004400 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 1, 29) », Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004400 (consulté 2024-04-24)."TE004400 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 1, 29)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004400 (zugegriffen 2024-04-24)."TE004400 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 1, 29)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004400 (consultato 2024-04-24)."TE004400 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 1, 29)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004400 (accedido 2024-04-24).

ExemplumExemplumExemplumExemplumExemplum

CollectionRecueilSammlungRaccoltaColección:
AuthorAuteurVerfasserAutoreAutor:
Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) Un voyageur avait sans cesse des penchées pécheresses et commençait même à y trouver plaisir. Le diable sous la forme d’un homme le rejoignit et tenta de faire croître ces pensées et d’inciter son compagnon à pécher. Un jour, le voyageur toutefois se confessa. Quand il sortit de l’église, le diable ne le reconnut plus.
CommentaryCommentaireKommentarCommentoComentario:

La référence Tubach 1564 omet le mot "Libri" et ne donne que Caes. I (29). Il faut rétablir par Libri VIII miraculorum, I, 29.

Original textTexte originalOriginaltextTesto originaleTexto original

De homine mala cogitante, cui dyabolus in figura uiatoris socius totius itineris factus est et post confessionem euanuit Vgl. Herbert, Cat. of romances III, 542,6. 551, 142. 604,7. 649,17. Scala celi des Joh. Gobii iunior f. 43r. Klapper, Exempla Nr. 57 (Quelle: Annulus cap. 14); Erzählungen des Mittelalters Nr. 122..

Homo aliquis per uiam transiens malas cepit habere cogitationes, in quibus tam uehementer cepit delectari, ut accedente consensu interiori, qualiter illas in opere perficeret, mente tractaret. Dyabolus uero, quia ualde astutus est, cum consideraret in facie, quid uolueret in corde, sub specie uiatoris illi coniunxit. Quem cum per totum iter intus suggestione, foris locutione ad peccandum inflammaret, contigit, ut ad ecclesiam in uia positam simul deuenirent. Homo uero orationis gratia intrauit, dyabolus autem lassitudine simulata foris iuxta hostium resedit. Fidelibus passim accedentibus ad sacerdotem propter confessionem, eo quod tempus quadragesimale esset, ait prefatus homo intra se: "Miser, ex quo copiam habes sacerdotis, munda conscientiam tuam; forte propter hoc Deus direxit te ad ecclesiam istam". Quid plura? Confessus est et egressus dicebat dyabolo: "Surge, frater, eamus". Cui cum responderet: "Nondum ibo, quia socium itineris mei, qui ante hοram ecclesiam istam ingressus est, hic prestolor", subiunxit ille: "Ego sum". Et dyabolus: "Nequaquam; ille, qui socius michi exstitit, talis ac talis est", uultum et habitum eius diligenter exprimens, "te enim non agnosco, quia uultus tuus et habitus ualde dissimilis est illi". Hec dicente dyabolo, homo uerba eius admirans, ut fieri solet, se signauit, et ex oculis eius ille mox euanuit.

Ecce! hic manifeste habemus exemplum, quod dyabolus non solum culpam, sed et confitentis personam post confessionem ignoret. De hoc in libro Dyalogorum distinctione tertia plurima me dixisse recolo exempla. Hoc tamen sciendum, quod non omnis confessio dyabolo generat obliuionem peccati, sed tantum uera confessio. Confessio uera est, que procedit de corde contrito et humiliato cum uoluntate satisfaciendi, que debet esse munda et integra.

Quod confessio nulla sit, si integra non fuerit, per exemplum ostendam subiectum.

From:
Hilka Alfons, 1933. Die Wundergeschichten des Caesarius von Heisterbach, Bonn.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #1564 : Devil as travelling companion. The devil acts as a man’s travelling companion until the man goes to confession. Caes. I (29). (© Frederic C. Tubach)
Manuscripts / editionsManuscrits / éditionsManuskripte / AuflagenManoscritti / edizioniManuscritos / ediciones:
  • Alfons Hilka, Die Wundergeschichten des Caesarius von Heisterbach, Bonn: Hanstein, 1937, p. 54-55.

ImagesImagesBilderImmaginiImágenes (0)

Exempla in this collectionExempla dans le même recueilExempla in derselben SammlungExempla in questa stessa raccoltaExempla de la misma colección:

Download this exemplum asTélécharger le fichier de cet exemplum au formatLaden Sie die Datei dieses Exemplums im FormatScarica questo exemplum comeDescargue este documento en formato:

TE004400.xmlTE004400.pdf

Download the complete collection of exemplaTélécharger la collection complète des exemplaLaden Sie die komplette Sammlung von Exempla herunterScarica la raccolta completa di exemplaDescargue la colección completa de exempla

Les exempla du ThEMA sont mis à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.ThEMA exempla are made available under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.ThEMA exempla werden unter der Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Lizenz.Las exempla de ThEMA están puestas a disposición en el marco de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.Gli exempla del ThEMA sono messi a disposizione secondo i termini della Licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.

This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 Ce travail réalisé sous la direction de J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu et Pascal Collomb est mis à disposition sous licence ETALAB Licence Ouverte 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0
Powered byPropulsé parPowered byPowered byPropulsado para