Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: V, 14

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Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) Une jeune possédée séjourna à Stuben, couvent augustinien de femmes, fameux pour ses reliques. Un jour, pour tenter une épreuve sur elle, un clerc prit une pochette avec des épines de la sainte couronne, et, la tenant dans le poing d'une manière à ce que la possédée ne la voyait pas, tint la relique au-dessus de sa tête. Le démon poussa des cris terribles. Interrogé sur les raisons de ses cris, le démon répondit : « Cette chose qui avait était sur la tête du Sauveur me fait tellement mal à la tête, et tu me demandes pourquoi je crie ? » Les sœurs apprirent alors que les épines étaient authentiques et que la jeune fille ne simulait pas.
SourcesSourcesQuellenFontiFuentes:

Orale : De qua nobis retulit eiusdem coenobii magistra...

CommentaryCommentaireKommentarCommentoComentario:

Stuben (Insula St. Nicolai), couvent augustinien de femmes en Rhénanie-Palatinat, fondé au début du XIIe siècle.

Original textTexte originalOriginaltextTesto originaleTexto original

CAPITULUM XIV De obsessa, quae in Insula sancti Nycholai prodidit reliquias.

In festo Omnium Sanctorum hoc anno cum essem cum Priore meo in Insula sancti Nycholai, quae vulgo Stupa vocatur, et est monasterium sanctimonialium, vidimus ibi puellam ante adventum nostrum obsessam, sed tunc tam beneficio reliquiarum quam sororum orationibus liberatam. De qua nobis retulit eiusdem coenobii magistra, femina religiosa, quod die quadam, dum crudeliter ab immundo spiritu discerperetur, volens quidam clericus honestus illum probare, saccellum spinarum Dominicae coronae de tabula aurea, ea nesciente, tollens, et manu clausa super caput obsessae tenens, maximos ei clamores excitavit. Cui cum dicerent circumstantes, causam furoris eius ignorantes, quid clamas, diabole, quid habes? respondit: Hoc quod fuit in capite Altissimi, hoc caput meum deprimit et pungit, et dicitis mihi quid clamas? Et aedificati sunt valde circumstantes, maxime sorores, duplicis rei habentes verum experimentum, videlicet quod spinae essent verae, et quod femina veraciter obsessa esset a daemone. Quod si minus haec duo tibi sufficiunt exempla, recordare trium illorum daemoniorum in capitulo primo et secundo atque tertio distinctionis tertiae.

From:
Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #4839 : Thorns of Christ’s crown. A bag containing some thorns from Christ’s crown was held over the head of a possessed woman. CHeist-V #14 .– de Vooys, p. 179. (© Frederic C. Tubach)
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  • Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2. vol. 1, p. 292-293..

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