Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: VII, 47

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Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) Un moine médecin voyageait beaucoup et ne revenait au monastère que pour les grandes fêtes. Lors d’une solennité il vit la Vierge passer parmi les frères et leur donner un électuaire qu’elle avait dans une pyxide, mais elle le lui refusa parce qu’il avait des consolations terrestres. Attristé par la vision et plein de contrition, le médecin amenda sa vie et ne quitta le monastère que forcé par l’obéissance, et à la solennité suivante, il mérita de recevoir de l’électuaire de la Vierge.

Original textTexte originalOriginaltextTesto originaleTexto original

CAPITULUM XLVII De monacho medico, cui sancta Maria in choro electuarium suum primo negavit, et postea emendato donavit.

Fuit in ordine nostro quidam physicus, magis habitu quam actu monachus, occasions medicinae per provincias discurrens, et vix unquam nisi in praecipuis festivitatibus ad monasterium revertens. In quadam sanctae Dei Genitricis sollemnitate cum nocte staret cum aliis ad psallendum, ipsa Virgo beatissima, multa claritate circumfusa, chorum ipso vidente intravit, psallentes circuivit, et de pixide quam in manu portabat, electuarium per coclear hauriens, singulis in os mittebat. Ad ipsum vero veniens, cum pertransiret et diceret: Tu de meo electuario non indiges, quia medicus es, et plurimas tibi impendis consolationes; ille tristis transeuntem oculis sequebatur, culpam recognoscens. Ab illo enim tempore non nisi per obedientiam coactus de monasterio egredi consensit; omnes corporales consolationes sibi temperavit. In proxima sua sollemnitate Domina nostra praedicto modo famulos suos visitans, postquam ad medicum venit, gradum fixit et ait: Quia te emendasti, tais medicamentis mea praeferens, ecce de meo electuario sicut ceteris tibi impartior. De quo ut gustavit, mox tantum dulcedinis ac devotionis concepit, ut deinceps stabilis in congregatione maneret, et omnia carnis commoda tanquam stercora reputaret. Electuarium istud gratia devotionis intelligitur, cuius virtute psallentes confortantur, cuius dulcedine labor vigiliarum vertitur in delicias. Huius species aromaticae sunt memoria compunctiva Dominicae conceptionis, nativitatis, et reliquorum sacramentorum Christi, quae omnia melliflua spe futurae retributionis condiuntur, et meritis beatae Virginis psallentibus infunduntur.
NOVICIUS: Placet quod dicis.
MONACHUS: Quod apud beatam Genitricem Dei ungenta sint sanativa, testatur sponsus in Canticis dicens: Meliora sunt ubera tua vino; odor ungentorum tuorum super mania aromata . Et in alio loco in persona illius: Sicut cynamomum et balsamum aromatizans odorem dedi, et cetera. Quantae virtutis et gratiae eadem sint ungenta, sequens declarabit exemplum.

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Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #4698 : Syrup of Virgin. The Virgin first refused her syrup to a monk and afterwards gave it to him when he had amended his life. Alpha # 196; CHeist-VII #47; libri8-III #80; EdeB # 397; H361 # 119, H510 # 13; Recull # 165; Spec. Laic. # 361.– de Vooys, p. 77; Jacob’s Well # 78; Ward II, p. 630. (© Frederic C. Tubach)
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  • Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2. vol. 2, p. 67..

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