Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: XI, 38

StatusÉtatZustandStatoEstatus:
publishedpubliéveröffentlichtpubblicatopublicado
IdentifierIdentifiantIdentifikationsnummerIdentificatoreIdentificador:
TE019027
How to citeComment citerZitierweise fürCome citareCómo citar:
"TE019027 (Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: XI, 38)", Thesaurus exemplorum medii aevi, http://thema.huma-num.fr/exempla/TE019027 (accessed 2022-08-08).« TE019027 (Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: XI, 38) », Thesaurus exemplorum medii aevi, http://thema.huma-num.fr/exempla/TE019027 (consulté 2022-08-08)."TE019027 (Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: XI, 38)", Thesaurus exemplorum medii aevi, http://thema.huma-num.fr/exempla/TE019027 (zugegriffen 2022-08-08)."TE019027 (Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: XI, 38)", Thesaurus exemplorum medii aevi, http://thema.huma-num.fr/exempla/TE019027 (consultato 2022-08-08)."TE019027 (Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: XI, 38)", Thesaurus exemplorum medii aevi, http://thema.huma-num.fr/exempla/TE019027 (accedido 2022-08-08).

ExemplumExemplumExemplumExemplumExemplum

CollectionRecueilSammlungRaccoltaColección:
AuthorAuteurVerfasserAutoreAutor:
Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) Au temps de la cinquième croisade, maître Thomas, théologien et prédicateur, se mourait au Château-Pèlerin. Il vit dans l’angle de la chambre un diable et il l’interrogea à propos de ce qui lui était le plus nuisible. Celui-ci lui répondit que c’était la confession, car elle libérait l’homme ligoté par les péchés mortels, et le rendait disponible pour le bien.
CommentaryCommentaireKommentarCommentoComentario:

Le château Pèlerin, appelé aussi forteresse d'Atlit, était une des plus grandes forteresses templières en Terre sainte.

Original textTexte originalOriginaltextTesto originaleTexto original

CAPITULUM XXXVIII.Homil. III. p. 181. De magistro Thoma theologo qui diabolum vidit in morte.

Magister Thomas theologus cum in praesenti expeditione in castro peregrinorum in camera quadam lecto decumbens esset moriturus, vidit diabolum in angulo stantem. Quem cum cognovisset, voce beati Martini allocutus est eum dicens: Quid hic astas cruenta bestia? Dic mihi quid est quod maxime vobis noceat? Cumque ille nihil responderet, Scholasticus subiunxit: Adiuro te per Deum vivum qui iudicaturus est vives et mortuos et saeculum per ignem, ut dicas mihi huius interrogationis veritatem. Ad quod daemon respondit: Nihil est in Ecclesia quod tantum nobis noceat, quod sic virtutes nostras enervet, quomodo frequens confessio. Quando, inquit, homo in peccatis est, peccatis dico mortalibus, omnia eius membra ligata sunt, et non potest se movere. Cum vero peccata eadem confitetur, statim liber est, et mobilis ad omne bonum. Quo audito doctor ille bonus, et crucis Christi fidelis praedicator, laetus exspiravit.
NOVICIUS: De confessione non dubito quin valde sit bona, secundum quod tertiae distinctions plurima probant exempla.
MONACHUS: De morte iustorum haec dicta sufficiant, de quibus etiam in superioribus multa exempla redundant, quae recapitulare supersedeo, quia ad mortes malorum festino. Quam misere, quam horribiliter moriaatur usurarii, avari, pecuniosi, dolosi, superbi, praedones, homicidae, contentiosi, luxuriosi, viciisque similibus subiecti, quae Apostolus appellat opera carnis, quibusdam tibi pandam exemplis.

From:
Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #1170 (Var. A) : Confession harms devil. (Var.) a.) The devil appears to a dying theologian and tells him that confession is harmful to him (i.e., the devil). b.) A devil is wounded by a knife every time a man goes to confession. c.) A priest was told by a devil in angel’s disguise that he would die within a year, but it did not happen. After the priest entered a monastery, he was still pursued by the devil until sincere confession rid him of the devil forever. Alpha # 172; CHeist-III #14; CHeist-XI #38; H353 # 35, H613 # 95; Pelbart # 45, # 48; Recull # 143. (© Frederic C. Tubach)
Related worksTextes apparentésVerwandte TexteTesti correlatiTextos relacionados:
  • Vitae Patrum [Patr. lat. 73, 784; 959; 1036]
  • Vincentius Belvacensis, 1624. Speculum historiale, Douai. XV, 18 ; XXXI, 76.
  • Johannes sancti Giminiani, Summa de exemplis, Venezia, 1582, IV, 6.
  • Guillelmus Peraldus, Summa de virtutibus et viciis (Summa virtutum ac vitiorum) [Venetiis, 1571], I, V, 4, 2, 664.
  • Jacobus de Marchia, Sermones dominicales... [ed. Lioi, 1978], Sermo 70, II, 500.
  • Arnoldus Leodiensis, 2015. Alphabetum narrationum, Elisa Brilli (éd.), Turnhout, Brepols. 172.
  • Liber exemplorum [ed. Little, 1908], 94.
  • Petrus de Natalibus, Catalogus sanctorum... [Vincenze, 1493], II, 35.
  • Johannes Herolt, Sermones discipuli de tempore et de sanctis cum Exemplorum Promptuario ac Miraculis B. Virginis [Venezia, 1603], H, 7.
  • Polo de Beaulieu Marie Anne (éd.), 1991. Jean Gobi. La Scala coeli, Paris, Editions du CNRS. 575. Cf.
  • Domenico Cavalca, 1838. Medicina del cuore, ovvero trattato della pazienza, Giovanni Bottari (éd.), Milano, Giovanni Silvestri. II, 24.
  • Domenico Cavalca, 1993. « Esempi », dans Marcello Ciccuto, Guido Baldassari, Giorgio Varanini (éd.), Racconti esemplari di predicatori del Due e Trecento, Rome, Salerno Editrice, vol. 3. 63 [§ 2].
  • VI, 83 .
  • Major J., 1611. Magnum speculum exemplorum, Douai. Confessio, 15 .
  • Wielkie Zwierciadło Przykładów [ed. Kraków, 1621], Spowiedź, XX.
  • Velikoie Zertsalo [ed. Derzhavina, 1965], 91.
Manuscripts / editionsManuscrits / éditionsManuskripte / AuflagenManoscritti / edizioniManuscritos / ediciones:
  • Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2. vol. 2, p. 299-300..

ImagesImagesBilderImmaginiImágenes (0)

Exempla in this collectionExempla dans le même recueilExempla in derselben SammlungExempla in questa stessa raccoltaExempla de la misma colección:

Download this exemplum asTélécharger le fichier de cet exemplum au formatLaden Sie die Datei dieses Exemplums im FormatScarica questo exemplum comeDescargue este documento en formato:

TE019027.xmlTE019027.pdf

Download the complete collection of exemplaTélécharger la collection complète des exemplaLaden Sie die komplette Sammlung von Exempla herunterScarica la raccolta completa di exemplaDescargue la colección completa de exempla

Les exempla du ThEMA sont mis à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.ThEMA exempla are made available under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.ThEMA exempla werden unter der Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Lizenz.Las exempla de ThEMA están puestas a disposición en el marco de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.Gli exempla del ThEMA sono messi a disposizione secondo i termini della Licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.

This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 Ce travail réalisé sous la direction de J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu et Pascal Collomb est mis à disposition sous licence ETALAB Licence Ouverte 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0
Powered byPropulsé parPowered byPowered byPropulsado para