Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 6

StatusÉtatZustandStatoEstatus:
publishedpubliéveröffentlichtpubblicatopublicado
IdentifierIdentifiantIdentifikationsnummerIdentificatoreIdentificador:
TE004421
How to citeComment citerZitierweise fürCome citareCómo citar:
"TE004421 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 6)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004421 (accessed 2024-04-26).« TE004421 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 6) », Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004421 (consulté 2024-04-26)."TE004421 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 6)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004421 (zugegriffen 2024-04-26)."TE004421 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 6)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004421 (consultato 2024-04-26)."TE004421 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 6)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004421 (accedido 2024-04-26).

ExemplumExemplumExemplumExemplumExemplum

CollectionRecueilSammlungRaccoltaColección:
AuthorAuteurVerfasserAutoreAutor:
Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) En Pologne, un laïque illettré devint convers cistercien. Il avait du mal à apprendre ses prières, même le Pater noster. Finalement, il apprit l’Ave Maria, fasciné par sa douceur, il ruminait cette prière tout le temps. Après sa mort, un arbre poussa de sa tombe : sur chaque feuille, il y eut une inscription : Ave Maria.

Original textTexte originalOriginaltextTesto originaleTexto original

De conuerso in Polonia, de cuius corde arbuscula egressa est, in singulis foliis habens 'Aue Maria' Caesarius schreibt hier wieder seine Sonntagshomilien aus; s. Band 1, 151 Nr. 211. Eine andere Fassung dieses beliebten und oft variierten Stoffes unten im Anhang Nr. 91 (III, 71 bei Meister). Vgl. ferner Miraculorum b. v. Mariae index, Anal. Boll. XXI, 241 ff. Nr. 837, dazu 459. 629. 639. 941. 988. 1068. 1078. 1084. 1429, ähnlich 478. 836. 837. 838. 1021. 1370; Anal. Boll. XLII, 41. 61; Mussafia, Marienlegenden II 10 Nr. 12; 63 Nr. 9; 64 Nr. 2; III 9 Nr. 8; Ward, Cat. of romances II 654, 21. 665,26. 697,8; Herbert, eb. III 342,17 (Vie des anciens pères). 543,19. 614,111. 679,43. 708,1; Scala cell des Johannes Gobii iunior f. 116r (Quelle: Mariale magnum); Legenda aurea (ed. Graesse) c. 51 § 2; Rosarium (1503) II f. 10r; Enxemplos Nr. 263; Gil de Zamora, Boletín de la R. Acad. de la hist. XIII, 191; Thomas Cantiprat., De apibus II 29 § 9; Magnum speculum exemplorum S. 861, Bromyard, Summa praed. s. v. Maria; Franz Bär, Die Marienlegenden der Straßburger Hs. Ms. Germ. 863 (Diss. Straßburg 1913) S. 196 und 199 Klapper, Erzählungen des Mittelalters, Nr. 105 und 168; Hagen, Gesamtabenteuer III 88; Pfeiffer, Marienlegenden Nr. 15; Mielot Nr. 7, Miracoli della Madonna ed. G. Paganino, Parma 1841, Nr. 3; De' Vooys, Middelnederlandse Legenden en exempelen, Groningen 1926, S. 90..

In Polonia laycus quidam in ordine nostro conuersus est, nullam omnino sciens orationem. Est enim consuetudo gentis illius, cum ecclesias michi quidam monachus aliud miraculum huic aias intrant, ut, corpore toto in terra prostrati, pauimento capita illiciant sicque tonsis pectoribus exeant. Cumque instruendus esset conuersus et neque psalmum 'Miserere mei, Deus' neque orationem Dominicam discere posset, proposita est ei salutatio angelica. Ad quod ita respondit: "Tam dulciter sonat, spero quod bene discam". Quid plura? Citius illa in didicit; quam sino cessatione die noctuque ruminauit. Nuper mortuus est homo et sepultus. Et ecce! arbuscula pulcherrima, ramis et foliis decenter ornata, de illius tumulo egressa est. Mirantibus cunctis, quidnam hoc esset uel quid portenderet, ad consilium plurimorun, laicorum etiam, qui tunc aderant, qui scire desiderabant, de quo loco radices eiusdem arboris exirent, reiecta terra uident omnes, quod principalis radix de corde hominis egrederetur. Nec ignorabant causam, qui uiuentis nouerant uitam; nam in singulis foliis distinctis litteris 'Aue Maria' apparuit. Pius Dominus tam dulci miraculo ostendere dignatus est, quantum ei placeret in seruis suis et ancillis memoria dilecte matris. Quid enim dixerim eandem arbusculam nisi salutationem angelicam, quid radicem cordi eius infixam nisi iugem eius memoriam? Puto quod de fructu benedicto figurate arboris, id est Filio Uirginis, hodie reficiatur et satietur in paradiso superne uoluptatis. — Ecce, fratres, quod olim per Ysaiam de Yesse mystice prophetatum est, in isto quodammodo etiam ad litteram inpletum est. Hac nobis relata sunt a domino Godefrido abbate de Bergis, qui anno praeterito in Polonia filias suas domus ordinis nostri uisitauit et, quia ibi nuper contigit, ueraciter intellexit.

From:
Hilka Alfons, 1933. Die Wundergeschichten des Caesarius von Heisterbach, Bonn.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #427 : Ave Maria on lily. A knight becomes a monk but can learn to say only the two words “Ave Maria.” After his death a lily bearing the words “Ave Maria” on each leaf grows from his grave. Alpha # 70; libri8-III #3; Enx (G) # 263; Enx (M) # 43, # 44; H342 # 17, H543 # 19, H566 # 92, H607 # 15, H614 # 111, H638 # 4, H679 # 43, H708 # 1; JVitryFrencken #26; JVitryGreven #27; Klapper, Erz. # 105, # 168; Pauli # 332; Recull # 61; Seelentrost (German) 79, 27; Thrøst (Swed.) 118, 16.– Krappe, Sources, p. 19 # 43; Ward II, p. 654. (© Frederic C. Tubach)
Related worksTextes apparentésVerwandte TexteTesti correlatiTextos relacionados:
  • Thomas de Cantimpré, 1627. Bonum universale de apibus, Douai. II 29 § 9.
  • POLO de BEAULIEU Marie Anne, 1984. Etude et édition d'un recueil d'exempla du XIVe siècle, la Scala celi de Jean Gobi. 650.
  • Arnoldus Leodiensis, 2015. Alphabetum narrationum, Elisa Brilli (éd.), Turnhout, Brepols. n. 72..
Manuscripts / editionsManuscrits / éditionsManuskripte / AuflagenManoscritti / edizioniManuscritos / ediciones:
  • Alfons Hilka, Die Wundergeschichten des Caesarius von Heisterbach, Bonn: Hanstein, 1937, p. 80-81.

ImagesImagesBilderImmaginiImágenes (0)

Exempla in this collectionExempla dans le même recueilExempla in derselben SammlungExempla in questa stessa raccoltaExempla de la misma colección:

Download this exemplum asTélécharger le fichier de cet exemplum au formatLaden Sie die Datei dieses Exemplums im FormatScarica questo exemplum comeDescargue este documento en formato:

TE004421.xmlTE004421.pdf

Download the complete collection of exemplaTélécharger la collection complète des exemplaLaden Sie die komplette Sammlung von Exempla herunterScarica la raccolta completa di exemplaDescargue la colección completa de exempla

Les exempla du ThEMA sont mis à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.ThEMA exempla are made available under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.ThEMA exempla werden unter der Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Lizenz.Las exempla de ThEMA están puestas a disposición en el marco de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.Gli exempla del ThEMA sono messi a disposizione secondo i termini della Licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.

This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 Ce travail réalisé sous la direction de J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu et Pascal Collomb est mis à disposition sous licence ETALAB Licence Ouverte 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0
Powered byPropulsé parPowered byPowered byPropulsado para