Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 19

StatusÉtatZustandStatoEstatus:
publishedpubliéveröffentlichtpubblicatopublicado
IdentifierIdentifiantIdentifikationsnummerIdentificatoreIdentificador:
TE004434
How to citeComment citerZitierweise fürCome citareCómo citar:
"TE004434 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 19)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004434 (accessed 2024-04-26).« TE004434 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 19) », Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004434 (consulté 2024-04-26)."TE004434 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 19)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004434 (zugegriffen 2024-04-26)."TE004434 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 19)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004434 (consultato 2024-04-26)."TE004434 (Libri octo miraculorum [Hilka, 1937]: 2, 19)", Thesaurus exemplorum medii aevi, https://thema.huma-num.fr/exempla/TE004434 (accedido 2024-04-26).

ExemplumExemplumExemplumExemplumExemplum

CollectionRecueilSammlungRaccoltaColección:
AuthorAuteurVerfasserAutoreAutor:
Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) Un chanoine de Coblence doutait que le Christ, à la fois Dieu et homme, eût pu souffrir dans sa Passion autant que d’autres hommes. Rein ne put chasser ses doutes. Finalement, Dieu eut pitié de lui, et lui accorda une vision de sa Passion dans toute son amertume. Terrifié et ému, le chanoine fut libéré de cette tentation.

Original textTexte originalOriginaltextTesto originaleTexto original

De canonico, qui credere non potuit Christum tantum habuisse doloris in passione sua sicut ceteri homines.

Canonicus quidam Confluentie oppidi Treuerensis dyocesis in huiusmodi temptationem incidit. Suggesserunt ei cogitationes sue Christum non tantum habuisse amaritudinis in passione, quantum ceteri homines pati solent, cum pena consimili plectuntur. Dicebat io enim: "Christus Deus erat et homo, potestatem habens ponendi animam suam et iterum sumendi eam. Unde penam sibi illatam temperare potuit, quomodo uoluit". Qui cum esset uir litteratus et ecclesie illius scolasticus et nullis scripturarum testimoniis nullisque humanis persuasionibus ab hac temptatione liberari posset, ad diuinum confugit auxilium. Omnia siquidem, que in Christi passione leguntur, bene et plene credidit; sed passionis ipsius amaritudinem, ut dictum est, credere non potuit. Uolens pius Dominus hominem a temptatione liberare et meritum compassionis ipsius cordi artius infigere, nocte quadam in somnis aperte satis totum ordinem passionis, sicut in euangeliis legitur, ei ostendere dignatus est. Nam in oculis eius captus est, ligatus et tractus, colaphizatus et expalmatus, cesus arundine spinisque coronatus et ceteris iniuriis, que in passione leguntur, affectus. Cumque in cruce leuaretur et manus eius dextra clauo malleo inpellente transfigeretur, ipso clerico aspiciente, caput suum Dominus super sinistras scapulas deposuit, oculos clausit, dentes compressit, cum uoce doloris compassionis amaritudinem exprimens. Cumque manum transfigerent sinistram, caput scapule inposuit dextre, eodem modo quo prius dolorem suum manifestans. Simile actum est in pedum confixione. Hoc tormento completo, mox clericus euigilans et propter se hanc uisionem factam crescens exclamauit: "Gratias tibi ago, Domine IHesu Christe, saluator mundi, qui conscientiam meam errantem sanare dignatus es, amaritudinem passionis tue michi reuelando". Hac michi a quodam sacerdote religioso dicta sunt, affirmans ea sibi a canonico supradicto recitata.

Fratres, non tantum doloris, sed multo plus ceteris hominibus Christus habuit in passione, quia, quanto caro eius purior, tanto pena amarior. Unde per prophetam dicit: 'O uos omnes, qui transitis per uiam, attendite et uidete, si est dolor similis sicut dolor meus'. Indicium doloris sanguinis sudor fuit in terra currentis. Quis unquam timore mortis sanguinem sudauit? Quando caro putrida uel tumefacta inciditur, minus infert doloris, sana uero amplius. Omnis caro nostra respectu Dominice carnis putrida est et infirma et ideo minus amaritudinis infligit, cum tormentis subiacet, quam Christi caro purissima, que uerbo Dei est unita, de Spiritu sancto concepta et de carne uirginea formata. Unde eandem Dei Genitricem in omnibus diligere et uenerari tenemur et debemus.

Quantum uero eius contumeliam Filius uindicet, etiamsi non malo animo fiat, subsequens capitulum demonstrat.

From:
Hilka Alfons, 1933. Die Wundergeschichten des Caesarius von Heisterbach, Bonn.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #1798 : Drowning in ditch. A man whose favorite expletive is, “The deuce me adrenche” is drowned in a ditch. H633 # 83. (© Frederic C. Tubach)
Manuscripts / editionsManuscrits / éditionsManuskripte / AuflagenManoscritti / edizioniManuscritos / ediciones:
  • Alfons Hilka, Die Wundergeschichten des Caesarius von Heisterbach, Bonn: Hanstein, 1937, p. 99-100.

ImagesImagesBilderImmaginiImágenes (0)

Exempla in this collectionExempla dans le même recueilExempla in derselben SammlungExempla in questa stessa raccoltaExempla de la misma colección:

Download this exemplum asTélécharger le fichier de cet exemplum au formatLaden Sie die Datei dieses Exemplums im FormatScarica questo exemplum comeDescargue este documento en formato:

TE004434.xmlTE004434.pdf

Download the complete collection of exemplaTélécharger la collection complète des exemplaLaden Sie die komplette Sammlung von Exempla herunterScarica la raccolta completa di exemplaDescargue la colección completa de exempla

Les exempla du ThEMA sont mis à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.ThEMA exempla are made available under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.ThEMA exempla werden unter der Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International Lizenz.Las exempla de ThEMA están puestas a disposición en el marco de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.Gli exempla del ThEMA sono messi a disposizione secondo i termini della Licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.

This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 Ce travail réalisé sous la direction de J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu et Pascal Collomb est mis à disposition sous licence ETALAB Licence Ouverte 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0 This work directed by J. Berlioz, M. A. Polo de Beaulieu, and Pascal Collomb is licenced for use under ETALAB Open License 2.0
Powered byPropulsé parPowered byPowered byPropulsado para