Dialogus miraculorum [Strange, 1851]: X, 16, 2

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TE018690
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Caesarius Heisterbacensis
SummaryRésuméZusammenfassungSommarioResumen:
(Fr.) Sophie, l’abbesse de Hoven, à l’époque moniale bénédictine à Dietkirchen, connaissait bien Henri, futur abbé de Heisterbach, avant sa conversion. Quand il se fit novice à Heisterbach, ses frères l’enlevèrent du monastère. Sophie pria beaucoup pour lui, mais à un certain moment arrêta. Une nuit, elle vit dans un songe Henri qui lui demanda de prier pour lui et lui promit qu'elle assisterait à sa première messe dans l'ordre cistercien. Ce qui arriva : Henri se réfugia une seconde fois à Heisterbach et y prononça ses vœux et Sophie changea d'ordre et devint moniale cistercienne.
CommentaryCommentaireKommentarCommentoComentario:

Hoven : Couvent cistercien Marienborn (lat. Fons beatae Mariae) à Zülpich-Hoven en Rhénanie-du-Nord–Westphalie. Dietkirchen, abbaye bénédictine de moniales à Bonn. Henri, originaire de Walberberg bei Brühl, étudia à Paris (voir DM IV 20) et fut chanoine de la collégiale Saint-Cassius de Bonn (DM I. 13). Henri entra au monastère de Heisterbach en 1200. D'abord prieur sous l'abbé Gevard, il devint abbé en 1208 jusqu’à sa mort (avant 1244). Sa conversion est racontée dans le chapitre I, 13.

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CAPITULUM XVI De Sophia Abbatissa cui tenuis cervisia versa est in vinum.

In Hovenne domo sanctimonialium ordinis nostri, quae Abbati nostro commissa est, anno praeterito quaedam Abbatissa defuncta est, nomine Sophia. Haec tam fervens et tam rigida fuit circa disciplinam, ut sorores saepe turbatae, quod erat virtutis vitium iudicarent. Huic aliquando tenuis cervisia est in vinum conversa. Quant etiam angelus Domini quadam nocte cum de matutinis exiret, cum laterna antecedebat. Haec duo miracula in extremis confessa est Abbati nostro domino Henrico. Hic cum canonicus esset in ecclesia Bon- nensi, et ipsa sanctimonialis in Ditkirgen, quae est domus nigri ordinis, Deo inspirante ille relictis omnibus conversionis gratia ad domum nostram venit, et ipsa pro eius perseverantia quanto intentius potuit Domino supplicavit. Paucis diebus elapsis cum a fratribus suis carnalibus vi fuisset reductus ante habitus susceptionem, ipsa iam desperans dimisit orationem. Quant ipse mox in somnis ob hoc arguens, et ut omissas orationes reinciperet admonens, adiecit: Primam missam meam audies in ordine Cisterciensi. Quod ita Dei nutu factum est. Nam ipse ad nos rediit, et ipsa habitum mutavit; sicque in Monte sanctae Walburgis, ubi tunc Priorissa fuit, primam eius missam audivit.
NOVICIUS: Non miror si Deus huic religiosae feminae praedicti potus mutavit saporem, cum mihi novicio, ut de perfectis taceam, amara quaeque converterit in dulcorem. Melioris siquidem saporis nunc mihi videntur nostra incondita pulmentaria, quam ante conversionem fercula carnium delicatissima.
MONACHUS: Farinula Helisei, id est gratia Christi facit hoc. Jordanus vero monachus de Hemmenrode aliquibus annis quod magis fuit miraculosum, studio abstinentiae ab omni potu abstinuit, tempore tamen messionis sive in multo caumate cum reliquis laborans. Ut ad praedicta redeamus, sicut Deus bonis et amara quaeque cum gratiarum actione gustantibus convertit in dulcedinem, ita aliquando ingratis dulcia in amaritudinem.

From:
Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2.

ReferencesRéférencesReferenzenRiferimentiReferencias

Tubach:

Tubach Frederic C., 1969. Index exemplorum. A Handbook of medieval religious tales, Helsinki.:

  • #858 : Canon, abbess prays for. A abbess prays for a canon; when he is carried away by his brothers, she stops praying until the canon rebukes her in a dream. Caes. X, 16bis. (© Frederic C. Tubach)
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  • Strange Joseph, 1851. Caesarii Heisterbacensis Monachi Ordinis Cisterciensis Dialogus Miraculorum. Textum ad quatuor codicum manuscriptorum editionisque principiis fidem accurate recognovit Josephus Strange., Köln-Bonn-Brüssel, vols. 2. vol. 2, p. 229-230..

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